Infosessie te Gent op 14 februari 2017 : schrijf snel in!
Sinds 1 januari 2017 werden alle meerderjarige personen die NIET Rechtstreeks Toegankelijke Hulp van het VAPH krijgen, allen budgethouder van een Persoonsvolgend Budget. Ze beheren sinds 1 januari 2017 zelf hun budget voor alle handicap specifieke ondersteuning in cash of in voucher, of via een combinatie van cash en voucher.
We kijken in deze infosessie met zijn allen naar wat er ondertussen in de overgang is veranderd en stapsgewijs worden in deze infosessie de verschillende mogelijkheden uitgelicht. Voor elk zijn eigen voorkeur en keuzes samen met de voorwaarden en consequenties van bepaalde stappen.
Wil je meer te weten komen over:
Hoe als PAB-er of PGB-er de veranderingen naar PVB voldoende voor te bereiden
Hoe als nieuwe budgethouder te ontdekken hoe je de regie in handen kan nemen
Hoe je voor te bereiden op een constructieve onderhandeling met diverse zorgaanbieders
Hoe je administratie hetzij via cash of voucher echt wel in de puntjes te organiseren
Hoe met het systeem van mijnvaph.be aan de slag te gaan
….
Schrijf je zo vlug mogelijk in. Een verwittigde en goed geïnformeerde budgethouder heeft steeds meer in zijn mars. En vanuit alin willen wij daar samen met jullie een steentje toe bijdragen.
Er is na de vorming ook zeker kans om kennis te maken met de alincoaches Oost-Vlaanderen . Je kan er dan ook verder concrete afspraken maken voor de individuele bijstand bij het beheren van jouw Persoonsvolgend Budget.
Praktisch
Wanneer: Dinsdag 14 februari 2017 van 14u tot 17u
Waar: VDAB kantoren, VAC – Virginie Lovelinggebouw, Koningin Maria Hendrikaplein 70 bus 63, 9000 Gent (vlakbij het Sint Pietersstation te Gent)
Inkom : Gratis voor alin leden
Inschrijven: telefonisch via de helpdesk 02/506.04.95 of via mail info@alin-vzw.be met vermelding ‘infomoment Gent 14 februari 2017’
Vermeld ook duidelijk met hoeveel personen je aanwezig zal zijn.
Heb je assistentie nodig of een Vlaamse Gebaren Tolk, geef ons een seintje vooraf.
0 Comments