- Waarover kan ik een klacht indienen?
- Je kan een klacht indienen over een handeling of prestatie die door alin vzw verricht, of juist niet verricht is. Onze klachtbemiddelaar neemt deze klachten ter harte.
- Voorbeelden van klachten:
- Je vindt dat in je dossier de regels niet juist zijn toegepast bij de aanvraag van een tussenkomst.
- Je denkt dat alin vzw een te hoog bedrag heeft aangerekend voor bijstand.
- Je hebt al een aantal keer gebeld over laagdrempelige bijstand, maar krijgt geen gehoor.
- Elke klacht wordt anoniem en kosteloos behandeld
- Je klacht wordt beheerd door een klachtenbemiddelaar. De klachtenbemiddelaar is onpartijdig en respecteert het beroepsgeheim.
- Het onderzoek verloopt in alle onafhankelijkheid en objectiviteit. We streven naar praktische, haalbare en billijke oplossingen.
- Elke klacht wordt geregistreerd en krijgt een uniek dossiernummer. Hou dit nummer bij de hand als je ons contacteert in verband met de klacht.
- Klachtenbemiddeling is volledig kosteloos.
- Klachtenprocedure voor onze budgethouders telt 7 stappen
- Ontvangst van je klacht.
- Registratie van je klacht. Je krijgt een ontvangstmelding binnen 7 werkdagen.
- Bepaling ontvankelijkheid. Als je klacht niet behandeld kan worden, krijg je een schriftelijk en gemotiveerd antwoord.
- Analyse en onderzoek van je klacht. Je krijgt om de drie weken een brief met de status van het onderzoek.
- Je krijgt een gemotiveerd antwoord en eventueel advies.
- Ga je niet akkoord met dit antwoord? Stuur dan een e-mail naar klachtenbeheer@alin-vzw.be
- De klachtenbemiddelaar van alin vzw informeert je over de verder opvolging van jouw dossier.
- Afsluiting van je dossier.
- Aanbeveling voor verbetering van onze dienstverlening.