Hoe beheer ik mijn persoonlijke- assistentiebudget?
Dit is een vraag die heel wat personen met een handicap bezighoudt. Alin helpt budgethouders graag verder om het persoonlijke assistentiebudget zo optimaal mogelijk in te zetten voor de gewenste ondersteuning.
Op 19 mei mochten we dan ook actieve budgethouders en potentieel kandidaat budgethouders begroeten op het alin infomoment in Heusden Zolder.
De aanwezigen vernamen meer over :
• Wat betekent de introductie van de persoonsvolgende financiering voor mij?
• Bij welk sociaal secretariaat kan ik aansluiten?
• Wat zijn Via-4 middelen?
• Wat zijn directe en indirecte kosten?
• Hoe worden gemaakte onkosten verrekend en aangezuiverd?
• Kan ik jobstudenten aanwerven?
• Wat als ik opteer om te werken met een interim kantoor?
Het uitwisselen van ervaringen over bovenstaande thema’s, bracht naast inzichten, ook een aantal bekommernissen en cruciale bedenkingen van budgethouders naar boven.
Vanuit een gedreven belangenbehartiging van alin, worden deze bedenkingen uiteraard meegenomen naar de diverse beleidstafels.
Samen met jullie ijveren we voor een goedwerkend systeem van persoonlijke assistentiebudget in de verdere ontwikkelingen en transitie naar persoonsvolgende financiering.
Is een alin infomoment wel iets waar ook jij aan wil deelnemen?
Blijf ons dan volgen, want bijkomende vormingen worden over de verschillende provincies heen verder ingepland. Op 22 oktober 2015 staat ondertussen een nieuw alin infomoment ingepland in Antwerpen.
Laat ons zeker weten welke thema’s je als budgethouder, bezig houden . Dit kan gewoon via telefoon op 02/5151850 of via info@alin-vzw.be.
Ook een inschrijving op een volgend alin infomoment kan via dezelfde weg. Tot gauw !
0 Comments