Een nieuwe stem als je de helpdesk belt

Posted by Nathalie Mampaey | 27/12/2016 | Actueel | Reacties uitgeschakeld voor Een nieuwe stem als je de helpdesk belt

nieuwe stem helpdesk

Goeiedag, helpdesk alin, met Nathalie. Waarmee kan ik u helpen?

Ik ben een alleenstaande moeder van twee studenten. ‘Zorg dragen voor’ en ‘opkomen voor’ is iets wat in het bloed zit. Zo heb ik me vaak ingezet als vrijwilliger. In een basisschool, in de vierde wereld van Antwerpen, als begeleidster van jeugdvakanties bij een mutualiteit, bij slachtofferhulp, …

Na mijn studies Gezinswetenschappen die ik op 35-jarige leeftijd nog aangevat heb, ben ik beginnen werken bij Thuishulp. Daar heeft de “sociale” microbe de overhand genomen en mijn interesse verder gewekt voor allerlei problematieken en onderwerpen .

Ik heb heel mijn leven heel veel sport gedaan, je kan geen sport bedenken of ik heb ze beoefend: tennis, squash, voetbal, mini voetbal, wielrennen, lopen, windsurfen, handbal, hockey, schaatsen, skiën,  …

Op een bepaald moment kreeg ik bezoek van een vervelende ziekte die mijn sportend en actief leven even helemaal op zijn kop zette. De mallemolen van documenten, administratie, medische-en hulpverlening was een hele uitdaging. Ik kreeg het etiketje  “persoon met een handicap”.  Maar opgeven staat niet in mijn woordenboek. Ik ben en blijf “persoon” ( toevallig met een handicap), iets wat soms wel eens vergeten wordt in onze maatschappij.

Toen de vacature bij Alin verscheen, moest ik niet lang nadenken. Met mijn eigen achtergrond, anderen op weg helpen, dat is de route die ik wou bewandelen. Ik ben terecht gekomen in een klein maar zeer geëngageerd team met veel kennis van zaken. Dat geeft een drive die we met zijn allen uitstralen naar onze leden. Ik draag mijn steentje bij door  de helpdesk te bemannen en de administratie uit te voeren.

Tot hoors

Nathalie


0 Comments