Afronden 2021

Posted by Kimberly Vanhoolandt, | 22/02/2022 | Actueel, PAB, Persoonsvolgend budget, PVB | Reacties uitgeschakeld voor Afronden 2021

Afsluiten budgetlijn 2021

Facturen 2021 indienen voor eind maart!

Zoals al enkele jaren het geval is, werd de deadline voor het indienen van kosten van het vorige jaar gezet op 31 maart. Maak dus zeker dat je alle facturen die nog over prestaties van 2021 gaan, hebt betaald en hebt ingeboekt op de budgetlijn 2021. Na 31 maart 2021 zal je zelf geen facturen meer kunnen inbrengen bij mijnVAPH.

Indienen laattijdige kosten

Gebeurt het dat je toch nog een factuur over het hoofd hebt gezien? Contacteer dan gerust onze helpdesk. We kunnen, mits een goede motivering, aan het VAPH toch nog een tussenkomst vragen voor de factuur. Hier zijn natuurlijk geen garanties dat het VAPH dit ook zal doen.
Doet het VAPH geen terugstorting door de laattijdige indiening en heb je deze wel al met het budget betaald? Dan zal je deze kost met privé gelden of het vrij besteedbaar deel van 2022 moeten aanzuiveren. Je betaalt de kost terug op je budgetrekening. Op deze manier is je terugvorderbaar voorschot weer in orde.

Heb je hier nog vragen over? Aarzel niet om onze helpdesk of coach te contacteren.

https://www.vaph.be/nieuws/indienen-laattijdige-kosten

Hoe zit het met mijn alin facturen?

We zijn nog steeds bezig met een inhaalbeweging, dit betekent dat het kan zijn dat er nog een factuur van alin volgt voor 2021. We doen ons best om jou deze zo snel mogelijk te bezorgen. Deze facturen hebben uiteraard voorrang op facturen van prestaties in 2022 of op facturen voor het lidgeld van 2022. Wil je toch al een factuur hiervan ontvangen dan kan je hiervoor mailen naar info@alin-vzw.be .

Bijstand van een coach

Lukt het jou niet goed om het overzicht te bewaren, of lijkt je terugvorderbaar voorschot te zijn aangetast? Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk. Het is steeds aangeraden om een coach te laten langskomen of via afstand inzage te verlenen op de budgetlijn. Samen met de facturen en de rekeningafschriften kunnen we alles gaan reconstrueren en eventuele fouten gaan rechtzetten. Naar de toekomst toe kan er dan ook meteen een budgetplan voor 2022 opgesteld worden. Zo voorkom je, als je dit plan goed volgt, een budgetoverschrijding.

ps. wist je dat er een update is van de bestedingsregels voor PAB en PVB? Het kan altijd interessant zijn deze nog eens door te nemen ter heropfrissing. Indien je over sommige zaken verduidelijking wil kan je bij onze helpdesk terecht voor meer informatie.


Helpdesk alin

Bellen: 02 486 42 65
Mailen: info@alin-vzw.be

Je kan onze helpdesk bereiken van maandag tot en met woensdag van 09u tot 12u en 13u tot 16u. En donderdag en vrijdag in de voormiddag van 09u tot 12u.


0 Comments