Infosessie Werkgeverschap 14/6/2024

Posted by Kimberly Vanhoolandt, | 21/05/2024 | Actueel, PAB, Persoonsvolgend budget, PVB, vormingen | Reacties uitgeschakeld voor Infosessie Werkgeverschap 14/6/2024 tags: , , , ,

Wie een PAB of PVB heeft, kan dit gebruiken om één of meerdere assistent(en) te vergoeden voor de assistentie die zij bieden. Dit kan op meerdere manieren: tewerkstelling via sociaal secretariaat, tewerkstelling via interim, tewerkstelling via een dienst Persoonlijke assistentie (DPA), vergoeding via deeleconomie of vrijwilligersvergoeding.

Vele budgethouders kiezen ervoor om hun assistent(en) via een arbeidsovereenkomst (of takenovereenkomst indien familie tot de 2de graad) te werk te stellen. Hiervoor dienen zij beroep te doen op een sociaal secretariaat.

Wie ervoor kiest om zijn assistent te vergoeden d.m.v. een arbeids- of takenovereenkomst, dient zich aan te sluiten bij een sociaal secretariaat.
Wil dit dan zeggen dat het sociaal secretariaat alles in jouw plaats in orde brengt?
Of wat zijn jouw verantwoordelijkheden dan nog? Je bent immers de werkgever van jouw assistent.

Moet je ook nog rekening houden met de bestedingsregels van VAPH?
En waar moet je arbeidsrechtelijk nog allemaal rekening mee houden?

Alle antwoorden op die vragen kan je vernemen op onze infosessie over werkgeverschap die we in samenwerking met sociaal secretariaat Easypay organiseren in Antwerpen.

  • Wanneer? 14 juni 2024 van 13u00 tot 15u30
  • Waar? Meet District The Link, Posthofbrug 6/8 in 2600 Antwerpen

Je kan ter plaatse komen luisteren, maar je kan je ook inschrijven om de infosessie digitaal te volgen.
Indien nodig kan je een ondergrondse parkeerplaats reserveren.

Schrijf je dus in, en kom alles te weten over wat het betekent om werkgever te worden van je assistent(en).
ps. via het inschrijvingsformulier is het de allerlaatste datum 😉
Of stuur ons een mailtje en geef zeker door mocht je een parkeerplaats wensen: info@alin-vzw.be / 02 486 42 65.


0 Comments