Wij streven ernaar om jou zo goed mogelijk te begeleiden bij de besteding van jouw budget. Wij dragen kwaliteit hoog in het vaandel. Uiteraard komt een goede dienstverlening ook met goede afspraken.
Het basisprincipe is wederzijds respect. Wij proberen rekening te houden met jouw wensen en noden en zullen in de mate van het mogelijke onze dienstverlening proberen af te stemmen hierop. Omgekeerd verwachten we natuurlijk hetzelfde.
Daarom enkele duidelijke afspraken:
Wil jij met kleine vragen terecht kunnen op onze helpdesk of wil je meer intensieve begeleiding van een coach? Dat kan als je een overeenkomst met alin vzw aangaat.
Een lidmaatschap houdt in dat je jaarlijks €50 betaalt met het budget. Hiervoor kan je met kleine vragen terecht op de helpdesk en ontvang je ook onze communicatie (elektronische nieuwsbrief + alinEA magazine).
Enkel wanneer er een coach wordt geraadpleegd zullen er extra kosten volgen. De huidige prijzen kan je hierbeneden raadplegen.
Een lidmaatschap wordt automatisch verlengd. Je dient deze zelf op te zeggen via het document uitschrijving.
Om onze coaches op huisbezoek goed hun werk te laten doen, vragen wij om hen ook een aangename omgeving aan te bieden. Wat verstaan we onder aangenaam?
Onze coach heeft voldoende ruimte om comfortabel aan een tafel te kunnen zitten in een rookvrije ruimte zonder gevaren. Indien er storende factoren zijn, kan de coach vragen om deze tot zolang het bezoek duurt, te verwijderen. Denk maar aan een hele enthousiaste hond, iets dat heel veel lawaai maakt, …
Het is belangrijk dat onze coach zich goed kan concentreren om geen fouten te maken.
Wij hechten veel belang aan de gezondheid van onze coaches en helaas is passief roken nog steeds schadelijk. In kader van de welzijnswet dienen we het welzijn van onze medewerkers te beschermen. Wij hebben respect voor jou en jouw huis, maar verwachten omgekeerd hetzelfde voor onze medewerkers. Daarom vragen we aan de rokers om een frisse en gezonde omgeving (in de mate van het mogelijke) te voorzien.
Hoe kan jij daarvoor zorgen?
Indien de werkomgeving als onaangenaam wordt ervaren en de gezondheid van de medewerker in het gedrang komt behoudt de medewerker het recht om het huisbezoek vroegtijdig stop te zetten. Hierbij wordt wel de normale kostprijs aangerekend.
Ben je ziek of is er iemand van je huisgenoten erg ziek? Herplan jouw huis-/kantoorbezoek. Breng je coach of onze helpdesk zo snel mogelijk op de hoogte. Indien onze coach toch bij jou langskomt en het huisbezoek kan niet doorgaan, zal er 1u worden aangerekend. De coach heeft namelijk een rit voor niets gedaan. Wij kunnen niet riskeren om onze coaches ziek te maken, en erger nog, dat onze coach anderen ziek zou maken.
Ook omgekeerd kan het voorkomen dat onze coach ziek is. Wij proberen jou hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen.
Indien mogelijk zorgen we voor een tussentijdse oplossing of plannen we een nieuwe datum in.
Ben je de afspraak vergeten? Bij laatttijdige annulatie of als de coach voor een gesloten deur staat zal er 1u aangerekend worden. Enkel bij overmacht wordt dit herbekeken.
Ook de coach brengt jou op de hoogte als een afspraak niet zou kunnen doorgaan.
Tijdens de afwezigheid van je coach kan je tijdens de openingsuren terecht bij onze helpdesk.
Het is belangrijk de coach steeds van correcte informatie te voorzien en ook eventuele veranderingen in jouw dossier te melden.
Dat betekent ook dat wij inzage moeten krijgen op jouw VAPH-dossier. Als lid geef je dus best een volmacht aan onze coach. Anders kunnen we een goede begeleiding niet garanderen.
Jouw coach kan niet alles weten en ook niet alles doen voor jou. Uiteraard zijn zij gebonden aan hun taakomschrijving. Dat betekent dat zij enkel kunnen optreden bij een terbeschikkingstelling van een budget en alles wat te maken heeft met de besteding daarvan. Zij kunnen bv. niet helpen bij de aanvraag van een PAB of PVB budget. We kunnen wel doorverwijzen.
In onze overeenkomst vind je een oplijsting van mogelijke taken terug.
Maak goede afspraken met jouw coach. Wie doet er wat?
Indien wij de kostenstaten invoeren in mijnVAPH.be, is het belangrijk dat de coach alle informatie krijgt om dit correct te kunnen doen. Dat betekent de aanlevering van leesbare facturen en bankafschriften (pdf). Op de bankafschriften vinden we het totaalsaldo van dat moment terug, alsook de betaalde bedragen die overeenstemmen met de facturen en de data van betaling.
Jouw budget is en blijft nog altijd jouw eigen verantwoordelijkheid.
Onze coach probeert de besteding louter te faciliteren.
Wij proberen zo transparant mogelijk te zijn. Onze huidige prijzen (2025) vind je steeds op de website terug. Indien er een prijsverhoging of indexering is, wordt dit steeds via al onze kanalen gepubliceerd.
Heb je een vraag over je factuur? Stel ze via onze helpdesk of je coach. Bezorg ons even het factuurnummer en wij kijken het na.
Je kan ook steeds een detail opvragen van de aanrekening.
Lidmaatschap: €50 per jaar
Coaching: €83 per uur
Verplaatsingsforfait: €40
Het eerste uur wordt standaard aangerekend, nadien per begonnen half uur.
Laattijdige annulatie door de budgethouder: 1 uur zonder vervoersonkosten.
Een kantoorbezoek in Brussel of een regionaal kantoor van de VDAB wordt gefactureerd zoals een huisbezoek maar zonder vervoersonkosten.
Wordt gefactureerd zoals een gewoon huisbezoek maar zonder vervoersonkosten.
Hier wordt de effectieve tijd bijgehouden. Bij herhaaldelijke taken (zoals doorgeven van lonen van je assistent) wordt er telkens 5 minuten geregistreerd.
Soms is een huisbezoek niet nodig of mogelijk. Dan kan de coach de alin-map met de nodige documenten komen ophalen. Hiervoor rekenen we 5 minuten + vervoersonkosten.
Uiteraard worden er geen facturen gemaakt wanneer: