Binnenkort ontvang je facturen van alin

Posted by Kimberly Vanhoolandt, | 26/05/2021 | Actueel, PAB, Persoonsvolgend budget, PVB | Reacties uitgeschakeld voor Binnenkort ontvang je facturen van alin tags: ,

Hoe komt het dat je nog geen factuur kreeg?

Allereerst willen we een beetje duiding geven over de reden van vertraging van de facturen. Sedert januari zitten we in een omschakeling van een boekhoudsysteem en een nieuw dossierbeheersysteem. Hier kwam heel wat bij kijken om alles op punt te krijgen. En aangezien beide systemen met elkaar verbonden zijn, maakt dit dat er tot op heden nog geen facturen werden opgemaakt (tenzij bij aanvraag pro forma). We zijn zo goed als rond, wat betekent dat we met mondjesmaat de afgelopen maanden kunnen gaan verwerken. Dus geen paniek als je nog geen factuur mocht ontvangen. In de loop van volgende maanden zouden de eventuele facturen jouw kant op komen.

Wat kan je verwachten van de factuur?

De alin factuur zoals je die kent is lichtjes van lay out gewijzigd. Hieronder een schets van wat je kan verwachten.

De factuur voor lidmaatschap en de facturen voor coaching zullen nog steeds gesplitst zijn. Je moet beiden dan ook op de juiste overeenkomst gaan invoeren op mijnVAPH.be. (Of de coach kan dit voor jou doen).

Nieuwe leden

Leden die nieuw zijn aangesloten, t’is te zeggen, die nog geen lidmaatschapsfactuur voor 2021 kregen, zullen dit binnenkort ontvangen.

€50 lidmaatschap boek je in mijnVAPH.be op de: overeenkomst met een bijstandsorganisatie in het kader van een lidmaatschap.
Met als begindatum de startdatum van je contract bij alin. En als einddatum: 31/12/2021.
Rond 15/12/2021 zal je de nieuwe factuur voor het lidmaatschap van volgend jaar ontvangen.

€x coaching, op de: overeenkomst met een bijstandsorganisatie voor intensieve bijstand.
Hier noteer je de datum van het huisbezoek of de administratie. Indien er meerder zijn neem je de startdatum van de eerste prestatie en als einddatum de laatste prestatie op de factuur.
Je noteert ook steeds het factuurnummer – zo kan je bij controle alles steeds terugvinden.

‘oude’ leden

Het zal nog steeds duidelijk zijn waarover de factuur gaat. Het enige verschil is dat er meerdere zaken op een factuur tegelijk kunnen staan. Het is een opsomming van de reeds gedane bijstand. Dit betekent (na betaling) voor de invoering in mijnVAPH dat je de begindatum neemt van de eerste prestatie op de factuur en als einddatum de laatste prestatie op de factuur. Je noteert de factuurnummer en het totaalbedrag.

Het oranje overschrijvingsformulier is verdwenen (of zal in de toekomst bij nieuwe facturen verdwijnen). In de plaats vind je onderaan een duidelijke omschrijving van het totaal bedrag dat dient betaald te worden, het bankrekeningnummer van alin en de gestructureerde mededeling die je bij betaling overneemt.

Verslagen en facturen per mail/post

Een tijdje geleden deden we een oproep om aan te geven wat jouw voorkeur is voor het ontvangen van de post van alin. Wens je jouw verslagen en facturen liever per mail te krijgen? Of omgekeerd, liever per post? Laat het ons dan gerust weten. Dan noteren we dit in jouw dossier.

Door onderstaand formulier in te vullen kunnen wij dit opvolgen:

Nog vragen of opmerkingen?

Mocht je hierover vragen hebben, kan je mailen naar info@alin-vzw.be. Noteer duidelijk de naam van de budgethouder, het factuurnummer en je vraag of opmerking.


0 Comments