Verduidelijking factuur lidmaatschap 2023

Posted by Kimberly Vanhoolandt, | 19/12/2022 | Actueel | Reacties uitgeschakeld voor Verduidelijking factuur lidmaatschap 2023 tags: , ,

De meeste budgethouders die lid zijn bij ons, kregen een factuur lidmaatschap 2023 ter waarde van €50. Indien jouw mailadres in ons systeem staat, kregen jullie dit per mail én per post.

Lidmaatschappen en eventuele rappels komen standaard met de post toe. Een mailtje kan soms als eens over het hoofd worden gezien. Uiteraard, moet je de factuur maar 1 keer betalen. Check voor de zekerheid even of het over dezelfde factuur gaat, aan de hand van het factuurnummer. Als dat het geval is, is 1 betaling met de PAB of PVB-rekening voldoende.
Heb je per ongeluk toch twee maal betaald, laat het ons weten en dan storten we dit terug.

Indien jouw dossier goed is aangevuld dan zal de externe budgetbeheerder (de bewindvoerder bv.) dit ook aankrijgen.


Hoe ziet de factuur eruit en wat moet ik er mee doen?

Een lidmaatschap 2023 loopt van 01/01/2023 tot en met 31/12/2023. Je kan ze al betalen met het budget, maar je kan ze pas binnenbrengen op de budgetlijn van 2023, vanaf 01/01/2023.
Let erop dat je de factuur op de juiste overeenkomst boekt.

in mijnVAPH.be te registreren onder overeenkomst: Cash
met een bijstandsorganisatie in het kader van het lidmaatschap.


Feedback knop

Heb je vragen of opmerkingen over jouw factuur? Stuur een mailtje naar: kimberly.vanhoolandt@alin-vzw.be of stel ze rechtstreeks via de feedback knop online. Binnen jouw mail vind je een link. Deze brengt je naar de factuur en geeft je ook een overzicht van alle facturen binnen alin. Je kan rechtsbovenaan een knop Feedback terugvinden.
Liever telefonisch? Geef een belletje op 02 486 42 61 en hou jouw factuur bij de hand.


Ik kreeg een factuur maar werk normaal in voucher?

Oeps! Dan is er iets misgegaan. Wellicht is er een foutje geslopen in jouw dossier, waardoor de factuur automatisch aan jou werd bezorgd. Geef ons een seintje dan zetten we dit recht. De factuur mag je negeren. Meldt dit bij: kimberly.vanhoolandt@alin-vzw.be / via de feedback knop online.


Ik betaalde, en toch staat het online als onbetaald?

Als je facturen per mail ontvangt heb je ook meteen een handig overzicht van alle facturen bij alin. Opgelet, onze boekhouding is niet helemaal bij. Dit betekent dat het soms kan gebeuren dat de betaling door jou werd gedaan, maar nog niet werd afgepunt in het systeem. Waardoor deze nog op ‘niet betaald’ / ’te laat’ staat. Er zit wat vertraging op. Ben je zeker van jouw betaling? Dan is er niets aan de hand. Twijfel je, stuur dan gerust een berichtje of stel jouw vraag via de feedback knop.
Probeer facturen steeds zo snel mogelijk te betalen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-3.png

Waarom zou ik een lidmaatschap aangaan?

Als lid bij alin heb je een streepje voor op mensen die geen lidmaatschap bij een bijstandsorganisatie aangaan. Je betaalt jaarlijks €50 met het budget. Hiervoor kan je gedurende het hele jaar terecht met algemene vragen bij de helpdesk. Per mail of telefonisch. Daarnaast krijg je maandelijks onze elektronische nieuwsbrief en ontvang je twee keer per jaar ons alinEA-magazine. Je blijft dus steeds op de hoogte van het reilen en zeilen op vlak van PAB en PVB. Vooral de toegang tot de helpdesk is een interessante troef.

Intensieve bijstand

Heb je intensievere bijstand nodig, specifiek op maat van jouw dossier? Je hebt al een lidmaatschap dus jouw dossier is al in orde. Je kan gemakkelijk de bijstand inschakelen van een coach. Deze coaching is wel te betalen met het budget. Meer info vind je in het artikeltje: aanpassing-prijzen .

Full voucher

Heb je een full voucher, waardoor er geen ruimte meer is voor een lidmaatschap? Pols bij jouw voorziening of ze toch niet een beetje kunnen afstaan voor die €50 vrij te maken. Zo niet, valt het te betalen met het vrij besteedbaar deel dat je misschien wel vrij kreeg, of privé.

Uitschrijven als lid

Toch geen interesse in een lidmaatschap of een verlenging ervan? Geef ons op tijd een seintje. We hebben ook graag dat je het formulier hieronder invult. Op basis van jouw feedback kunnen we verder werken aan onze dienstverlening. Een lidmaatschapfactuur wordt binnen ons systeem automatisch opnieuw opgemaakt op 15/12 voor het volgende lidjaar. Geef ons liefst voor die datum een seintje. op te sturen naar info@alin-vzw.be / per post naar alin vzw, gasthuisstraat 31, 1000 Brussel.


Nog vragen?

Heb je nog vragen specifiek over je factuur?

Stel ze via de feedback knop, of stuur een mailtje naar: kimberly.vanhoolandt@alin-vzw.be

We kijken er naar uit om jullie in 2023 bij te staan bij de besteding van jullie budget.


0 Comments